Hoe krijg ik een volledig beeld van mijn klant?

1) Ik wil inzicht in de klanthistorie bij ieder contact
2) Ik wil dat de klanthistorie automatisch wordt getoond als ik contact heb met mijn klant
3) Ik wil mijn klant sneller bedienen en de afhandeltijd verkorten
4) Ik wil mijn klanten het gevoel geven dat ik hem (her)ken om zo een persoonlijke ervaring te bieden

Hoe krijg ik een volledig beeld van mijn klant?

De oplossing voor een 360 graden klantbeeld

Hoe fijn zou het zijn als je medewerkers bij klantcontact inzichtelijk hebben wat je klant heeft besteld, of er nog openstaande facturen zijn en welke eerdere contactmomenten via welke kanalen er zijn geweest?

Een 360-graden klantbeeld leidt tot tijdsbesparing bij het verzamelen en presenteren van gegevens. Het geeft automatisch een overzicht van alle relevante klantdata zodat je medewerkers in staat zijn om je klanten persoonlijk te woord te staan. Zij kunnen de klant snel helpen op basis van eerdere contactmomenten doordat de inhoud bekend is wat er eerder besproken is.

Voorwaarde om een goed klantbeeld te krijgen, is wel dat alles geregistreerd wordt door de medewerkers. Automatische integratie helpt hierbij. Doordat het contactmoment automatisch wordt vastgelegd, hoeft de medewerker alleen nog aanvullende informatie in te voeren. Op die manier wordt het de medewerker zo makkelijk mogelijk om het klantbeeld volledig en actueel te houden.

Cloud

Waarom kiezen voor een 360 graden klantbeeld?

De voordelen op een rijtje

√
Je hebt snel inzicht in de klanthistorie over alle verschillende contactkanalen
√
Je hebt een volledig beeld van alle transacties van je klanten, zoals openstaande facturen, bestelhistorie en tickets
√
De afhandeltijd wordt verkort doordat de medewerker alle klantgegevens automatisch inzichtelijk heeft
√
Geef je klanten een persoonlijke ervaring doordat je hem (her)kent
√
Door het complete beeld, wordt de klant snel geholpen zonder onnodig doorverbinden of in de wacht te zetten
√
Het inzicht in de klantdata geeft je de mogelijkheid marketingcampagnes af te stemmen op de behoefte van je klant
√
Gebruik de informatie van je klantbeeld om de uitingen op je website te verbeteren