360 graden klantbeeld
Hoe krijg ik een volledig beeld van mijn klant?
1) Ik wil inzicht in de klanthistorie bij ieder contact
2) Ik wil dat de klanthistorie automatisch wordt getoond als ik contact heb met mijn klant
3) Ik wil mijn klant sneller bedienen en de afhandeltijd verkorten
4) Ik wil mijn klanten het gevoel geven dat ik hem (her)ken om zo een persoonlijke ervaring te bieden
De oplossing voor een 360 graden klantbeeld
Hoe fijn zou het zijn als je medewerkers bij klantcontact inzichtelijk hebben wat je klant heeft besteld, of er nog openstaande facturen zijn en welke eerdere contactmomenten via welke kanalen er zijn geweest?
Een 360-graden klantbeeld leidt tot tijdsbesparing bij het verzamelen en presenteren van gegevens. Het geeft automatisch een overzicht van alle relevante klantdata zodat je medewerkers in staat zijn om je klanten persoonlijk te woord te staan. Zij kunnen de klant snel helpen op basis van eerdere contactmomenten doordat de inhoud bekend is wat er eerder besproken is.
Voorwaarde om een goed klantbeeld te krijgen, is wel dat alles geregistreerd wordt door de medewerkers. Automatische integratie helpt hierbij. Doordat het contactmoment automatisch wordt vastgelegd, hoeft de medewerker alleen nog aanvullende informatie in te voeren. Op die manier wordt het de medewerker zo makkelijk mogelijk om het klantbeeld volledig en actueel te houden.