Hoe rooster ik mijn mensen zo goed mogelijk in?

1) Ik wil mijn bezetting beter laten aansluiten op het werkaanbod over de verschillende contactkanalen
2) Ik wil dat mijn medewerkers zelf invloed hebben op hun rooster en dit ook zelf kunnen regelen
3) Ik wil realtime inzicht of mijn mensen zich houden aan hun rooster (realtime adherence)
4) Ik wil dat mijn medewerkers zelf onderling diensten met elkaar kunnen uitwisselen
5) Ik wil kosten besparen door mijn medewerkers efficiënter in te plannen
6) Ik wil mijn personeelsbehoefte over een langere periode kunnen voorspellen

Hoe rooster ik mijn mensen zo goed mogelijk in?

De oplossing voor Workforce Management

Veel organisaties plannen hun medewerkers in met behulp van Excel. Om het juiste aantal medewerkers op het juiste moment beschikbaar te hebben is Excel niet toereikend en is een workforce management (WFM) oplossing absolute noodzaak. Zeker wanneer er meer dan 20 medewerkers werkzaam zijn in het contact center en je meerdere contactkanalen hebt.

Onze oplossingen ondersteunen het complete WFM proces van:

  • voorspellen,
  • roosteren en plannen,
  • realtime roosteropvolging monitoren
  • de afstemming tussen de voorspelling en het daadwerkelijke aanbod (intraday monitoring)
  • en de rapportage.

De resultaten? Tevreden klanten en medewerkers, voorspelbaarheid, kostenbesparing en een optimale bereikbaarheid.

Cloud

Waarom kiezen voor Workforce management?

De voordelen op een rijtje

√
Je hebt de juiste bezetting op het juiste moment
√
Hogere medewerkertevredenheid doordat medewerkers invloed hebben op hun eigen rooster en eenvoudig zelf onderling diensten kunnen ruilen
√
Door een optimale bezetting verkort je de wachttijden en dit leidt tot een hogere klanttevredenheid
√
Door een goede planning heb je altijd voldoende medewerkers met de juiste vaardigheden en de benodigde kennis
√
Je verlaagt de operationele contact center kosten
√
Je bewaakt de dagelijkse voortgang en stuurt bij wanneer dat nodig is