Hoe beschikken mijn klanten en medewerkers over de juiste informatie?

1) Hoe borg en beheer ik kennis in mijn organisatie vanuit één tool?
2) Hoe voorzie ik mijn klanten en medewerkers van up to date en consistente informatie?
3) Hoe kan ik kwalitatief betere antwoorden geven op klantvragen?
4) Hoe bied ik kennis en informatie proactief en contextueel aan?
5) Hoe verkort ik de inleertijd van mijn nieuwe medewerkers?
6) Hoe verkort ik afhandeltijd en verminder ik herhaalverkeer?

Hoe beschikken mijn klanten en medewerkers over de juiste informatie?

De oplossing voor Kennismanagement

Als organisatie wil je slim omgaan met het delen en opslaan van kennis. Het is van groot belang dat informatie actueel, snel en eenvoudig beschikbaar is voor zowel je klanten als medewerkers.

Kennismanagement is een continu proces wat er voor zorgt dat kennis en informatie consistent, actueel en voorzien is van de juiste kwalificatie. Met een oplossing voor een kennisbank wordt dit proces ondersteund. Een goede kennisbank bestaat uit diverse vragen en antwoorden:

  • die vooraf op kwaliteit zijn getoetst
  • gebruikt kunnen worden voor intern gebruik
  • op de website
  • voor het beantwoorden van klantvragen
  • als bron voor je chatbot of agent assist
  • werkprocedures etc.

Het is goed om te beseffen dat Kennismanagement geen tijdelijk project is, maar een continue werkwijze waar de gehele organisatie aan bijdraagt. Ook is het mogelijk om feedback van klanten te vragen, waardoor het kennisaanbod wordt verbeterd en zo voorkom je klantcontact en herhaalverkeer.

Cloud

Waarom kiezen voor Kennismanagement?

De voordelen op een rijtje

√
De organisatie is minder kwetsbaar voor verloop, doordat kennis is geborgd
√
Het contactaanbod wordt gereduceerd door kennis contextueel online aan je klanten aan te bieden
√
Je hebt een kortere inleertijd voor nieuwe medewerkers
√
Dankzij gevalideerde antwoorden heb je uniformiteit in antwoorden
√
Je verkort de afhandeltijd en vermindert herhaalverkeer
√
Onmisbaar als je toepassingen als agent assist of een chatbot in gebruik hebt