CIM integratie
Hoe integreer ik mijn CRM met mijn klantcontacten?
1) Ik wil mijn klanten automatisch identificeren om een persoonlijke ervaring te bieden
2) Ik wil snel inzicht in de klantcontacthistorie van de klant (360 graden klantbeeld)
3) Ik wil het klantcontact kunnen routeren op basis van het klantprofiel
4) Ik wil mijn medewerkers optimaal ondersteunen door het automatisch tonen van de klantinformatie
5) Ik wil de afhandeltijd verkorten doordat zoeken naar de juiste klantgegevens wordt voorkomen
De oplossing voor een CRM integratie
De afkorting CIM staat voor Customer Interaction Management. Dit is een oplossing voor het registeren, afhandelen en archiveren van klantinteracties. Bekende CIM applicaties zijn de Salesforce, Oracle service cloud, Microsoft Dynamics en Zendesk.
Met een CIM integratie herken je automatisch de klant, wat gemiddeld 20 seconden per gesprek scheelt. Ook is de juiste klantkaart direct zichtbaar voor de medewerker. Dit scheelt veel tijd en voorkomt fouten.
Op basis van het klantprofiel routeer je de klant naar de juiste medewerker. Dit biedt als voordeel dat de klant het contact persoonlijk ervaart.