Frontline Training Solutions
Voor effectief trainen en gebruik van Genesys Cloud
Is jouw organisatie ook veel tijd kwijt met het trainen en begeleiden van medewerkers bij (nieuwe) applicaties?
In de praktijk blijkt dat opgedane kennis vaak deels weer verloren gaat. Meestal omdat er teveel tijd zitten tussen trainen en het daadwerkelijk gebruiken. Voor medewerkers leidt dit tot frustraties en voor de organisatie tot productiviteitsverlies.
Met Frontline Training Solutions bespaar je tot wel 30% trainingskosten. Tegelijkertijd verhoog je de productiviteit en tevredenheid van je medewerkers.
Trainen wanneer het jou uitkomt
Online training en handleiding
Genesys Cloud beschikt over een ingebouwde trainingsmodule: Frontline Training Solutions. Door de helpfunctie hebben gebruikers altijd direct toegang tot de online handleiding. Door gerichte instructies krijg je uitleg over hoe je bepaalde toepassingen (bijv. warm doorverbinden) moet uitvoeren.
Nieuwe gebruikers krijgen, voordat ze daadwerkelijk aan de slag gaan, eerst online instructies die hen wegwijs maakt met onder andere:
- Het maken van een persoonlijk profiel
- Het activeren van hun softphone
- Het aan- of afmelden in een wachtrij
- Toegang tot persoonlijke statistieken
De online instructies zijn gepersonaliseerd. Afhankelijk van hun rol krijgen je medewerkers alleen de instructies te zien die relevant zijn voor het goed kunnen uitvoeren van hun functie. Zij kunnen de online instructie volgen op het moment dat het hen het beste uitkomt. Klassikale training wordt hiermee overbodig. Voor supervisors is inzichtelijk wie de introductie succesvol heeft afgerond.
Na het afronden van de instructies kunnen je medewerkers direct aan de slag met Genesys Cloud.
Indien nodig hebben ze met de Help button altijd direct toegang tot de online handleiding.
Animaties helpen je medewerkers, stap voor stap, met relevante informatie in het juiste gebruik van specifieke functies.
Effectieve begeleiding tijdens het werken
Bepaalde handleidingen zijn alleen actief bij een specifieke toepassing. Zo is de doorverbind instructie alleen zichtbaar als de medewerker een gesprek wil doorverbinden.
In de praktijk betekent de beschikbaarheid van de online instructiemodule en handleiding dat je medewerkers snel actief aan de slag kunnen met Genesys Cloud. Tijdens het werken worden ze effectief begeleid met het gebruik. Daarbij hoeven ze ook minder vaak beroep te doen op supervisors voor assistentie in het gebruik van de applicatie; “hoe moet ik ook alweer………?’
Met Frontline Training Solutions verhoog je de productiviteit. Zeker in organisaties met veel parttimers en/of verloop is een significante winst te behalen met gerichte online assistentie.
Intelligente toepassingen
Op basis van machine learning en AI biedt Frontline Training Solutions ook slimme toeppassingen op het gebied van:
Subject matter expert
Elk contact center beschikt over agenten die de applicatie optimaal weten te gebruiken. Frontline Training Solutions monitort het gedrag van deze experts en analyseert hoe zij Genesys Cloud gebruiken. Op basis van de verzamelde data wordt de online training module aangepast om zo nieuwe medewerkers snel wegwijs te maken met het juiste gebruik.
Confusion detectie
Frontline Training Solutions monitort het individuele gebruikersgedrag en herkent als een agent moeite heeft met het gebruik van een bepaalde toepassing. Op basis van het gedrag van experts wordt de agent automatisch suggesties aangeboden voor optimale gebruik van Genesys Cloud.