Opties voor Telefoonverbindingen

Terwijl continu nieuwe communicatiekanalen ontstaan blijft spraak belangrijk. Maar het onderhouden van fysieke hardware en netwerken kan lastig zijn en is ook niet erg schaalbaar. Intussen groeit uw bedrijf en de behoeftes van vandaag zijn misschien niet dezelfde als die van volgend jaar.

De oplossing voor spraakdiensten

Een breed aantal opties voor verbindingen met spraakdiensten leveren ultieme flexibiliteit en keuzevrijheid. Of u nu dezelfde leverancier wil gebruiken voor de oplossing voor het contact center en de telefonie of liever de eigen provider kiest en zelf de kosten beheert: u kan meebewegen met de verschuivende behoeftes in het bedrijf en tegelijkertijd bedrijfsbreed profiteren van de voordelen van cloud zoals snelheid, stabiliteit en flexibiliteit.

Snelheid en flexibiliteit
Terwijl continu nieuwe communicatiekanalen opduiken blijft spraak belangrijk. De snelheid en flexibiliteit van het Genesys Cloud™ contact center platform verbindt de klantbetrokkenheid en bedrijfsbrede unified communications met de telefonieoplossing die het beste past bij de behoefte.

Het breedste aanbod in de branche aan opties voor verbinding met spraakdiensten geeft klanten ongeëvenaarde flexibiliteit en keuzevrijheid. Klanten kunnen kiezen voor Genesys Cloud Voice (telefonie van Genesys) voor VoIP, het gebruiken van de cloudgebaseerde optie voor Bring-Your-Own-Carrier (BYOC) of voor BYOC on-premise met gebruik van een Genesys Cloud Edge-apparaat voor gegarandeerde continuïteit.

Klanten kunnen de eigen telefonieleverancier of bestaande telefooncentrale houden of consolideren met Genesys als leverancier voor alles. Klanten die kiezen voor Genesys Cloud voelen zich vaak aangetrokken tot de cloudtechnologie en microservices-architectuur die zorgen voor snelheid, stabiliteit en wendbaarheid voor hun bedrijf.

Overstappen op een cloudoplossing voor spraakdiensten is een toekomstbestendige keuze die diezelfde cloudvoordelen toevoegen aan het totale communicatiesysteem van de klant.

Genesys Cloud Voice

Genesys Cloud Voice is een internetgebaseerde telefoniedienst verzorgd door Geneys die, na activatie, publieke telefonietoegang levert tot de Genesys Cloud-diensten (zoals Genesys Cloud Communicate en Genesys Cloud Contactcenter). Genesys Cloud Voice is gebaseerd op Genesys Telecom, een tweedegeneratie multiprovider platform en geregisteerd provider van Interconnected-VoIP die voldoet aan alle lokale telecom-regelgeving.

Met Geneys Cloud Voice vereenvoudigen klanten hun software- en leveranciersbeheer door te consolideren naar één  leverancier en één factuur. Toepassing gaat snel met deze all-cloud oplossing die eenvoudig meeschaalt.

Na het beschikbaar maken van Genesys Cloud Voice voor een organisatie kan de beheerder nieuwe telefoonnummers kopen (bijvoorbeeld 0900-nummers en doorkiesnummers) vanuit een voorraad van Genesys Cloud. Als alternatief kunnen ook bestaande telefoonnummers worden aangesloten op de service voor gebruik met Genesys Cloud. Van daaruit kunnen beheerders telefoonnummers toekennen aan gebruikers, IVR-systemen, beheerde telefoontoestellen of campagnes. Prijzen zijn gebaseerd op telefoonnummer en gebruik-per-minuut.

Bring Your Own Carrier (BYOC)

Genesys Cloud BYOC refereert naar de mogelijkheid voor klanten om SIP-trunks te definiëren tussen Genesys Cloud en toestellen en diensten van derden. Klanten kunnen strategische relaties met providers starten en onderhouden en zelf de bijbehorende kosten beheren. Deze service is ook makkelijk bij het uitrollen van internationale kantoren door compliance met de telefonieregels in ieder land. Hiermee kunnen klanten ook de snelheid, schaalbaarheid en flexibiliteit van de cloud toepassen.

Een lokaal geïnstalleerd apparaat is ook beschikbaar voor klanten die lokaal continuïteit willen garanderen.

BYOC is beschikbaar in twee smaken, genoemd naar waar de verbinding stopt bij Genesys Cloud:
BYOC Cloud – klanten kunnen SIP-trunks definiëren tussen de cloudgebaseerde Edge & Media tier van  Genesys Cloud en systemen van derden via het publieke internet. BYOC  Premises – klanten kunnen SIP-trunks definiëren tussen premise-based Edge hardware-apparaten  en systemen van derden .

Of klanten nu BYOC gebruiken in de cloud of op een lokaak Edge-apparaat, de oplossing zorgt dat ze efficiënte en kosteneffectieve telefonieplannen kunnen creëren door de inzet van lokale providers en het definiëren van outbound routes voor verschillende nummerclassificaties.

Gemak en flexibiliteit
Opties van Genesys Cloud voor telefoonverbindingen bieden gemak en flexibiliteit. Vereenvoudig uw implementatie met het gebruik van Genesys Cloud Voice, een uitgebreide contactcenter-oplossing inclusief telefoniediensten geleverd door Genesys. Voor meer interoperabiliteit tussen Genesys Cloud en toestellen van derden, of voor het behoud van een bestaande provider, kies dan de optie Bring Your Own Carrier (BYOC).

Aanvullende informatie vindt u in deze documenten:

Hoe werkt Genesys Cloud Voice?

Na de implementatie van Genesys Cloud Voice bij een organisatie koopt de beheerder nieuwe telefoonnummer of porteert huidge nummers naar de service. Nummer kunnen worden toegewezen aan gebruikers, IVR’s, beheerde telefoons of campagnes.

Wanneer u Genesys Cloud Voice gebruikt met een telefoon dan is deze veilig verbonden via het publieke internet met de dichtst bijzijnde beschikbare regio van Genesys Cloud Voice. Na verbinding van de telefoon met de regio van Genesys Cloud Voice wordt het toestel automatisch geauthenticeerd en geregistreerd met de Genesys Cloud-diensten van de klant. TLS-encryptie beveiligt de communicate tussen de telefoon en de diensten van Genesys Cloud Voice.

Voor meer informatie: https://help.mypurecloud.com/articles/how-does-purecloud-voice-work/.

Business Flow Beschrijving

  1. De klant van de klant belt een 0800-nummer voor hulp bij een aankoop of supportvraag.
  • Onze klant koopt een gratis (0800) nummer van een provider naar keuze.
  • Iedereen kan dit 0800-nummer bellen vanaf een mobiele of vaste telefoon en onze klant bereiken via het PSTN-netwerk.
  1. PSTN routeert het gesprek naar juiste cloudprovider die het 0800-nummer heeft geregistreerd.
  2. De cloudprovider verbindt Genesys Cloud Media Tier & Trunking Services via het internet.
  3. Het gesprek is via het internet verbonden met een Genesys Cloud ACD of kantoorgebruiker.

spraakdiensten-business-flow-genesys-cloud

Cloud

Waarom kiezen voor spraakdiensten?

De voordelen op een rijtje

√
Lagere uitvoeringskosten - Profiteer van een all-cloud oplossing voor spraakdiensten – kan binnen een paar dagen worden uitgerold, geen hardware vereist.
√
Gemak en flexibiliteit - Opties van Genesys Cloud voor telefoonverbindingen bieden gemak, flexibiliteit die de implementatie vereenvoudigen
Arjan
Arjan helpt je graag verder
Vragen? Bel +31 882 680 780
X