Optimaal digitaal klantcontact
De kanalen waar de klant om vraagt en de eenvoud die jouw team verdient
E-BOOK: In 5 stappen naar optimaal digitaal klantcontact
Het is al lang geen geheim meer dat bedrijven steeds vaker digitale kanalen inzetten voor klantcontact. Consumenten zijn er inmiddels aan gewend geraakt dat ze online nieuwe serviceniveaus kunnen verwachten. En steeds vaker kiezen ze voor chat of berichten-apps in plaats van een telefoongesprek. De groeiende afhankelijkheid van digitale tools voor snelle dienstverlening maakt het optimaliseren van deze interacties topprioriteit. Wij kunnen hierbij helpen.
In vijf stappen naar optimaal digitaal klantcontact
Digitaal klantcontact ontwikkelt zich razendsnel. Dit jaar zullen klanten 25% méér uitgeven bij bedrijven die de digitale transformatie snappen en op de juiste manier uitvoeren.
Webchat, social messaging-apps en chatbots bieden enorme mogelijkheden voor klantcontact en -support. Maar managers die zich bezighouden met de klantervaring hebben vaak het gevoel dat ze het potentieel van deze digitale kanalen nog onvoldoende benutten.
Dit e-book omschrijft vijf stappen waarmee je digitaal klantcontact onder de knie krijgt. Zo leer je onder andere hoe je:
- jouw visie formuleert en stakeholders betrekt
- de basis voor digitaal contact verder uitrolt
- meer kanalen, volume en automatisering toevoegt
GIDS: Een praktische gids over web messaging
Zodra je er klaar voor bent om digitale kanalen in te zetten voor klantcontact, is web messaging een goed begin. Het is eenvoudig te implementeren en aan te passen. En meestal hoef je er de hulp van IT nauwelijks voor in te schakelen. Maar het grootste voordeel is dat het de klant de controle geeft waar hij om vraagt – met 24/7-toegang tot je bedrijf.
Download de gids en ontdek hoe je:
- berichtgesprekken ontwerpt waarmee je je klanten leert kennen
- bots kunt inzetten om de werkdruk van agenten te verlichten
- gebruikmaakt van kunstmatige intelligentie (AI) om de klantreis beter te begrijpen
- de klantreis personaliseert
Op zoek naar meer inspiratie?
Een praktische gids over het onder de knie krijgen van bots
Zet bots centraal in voor de klantervaring – en ontdek hoeveel tijd dat bespaart
Bots doen meer dan selfservice automatiseren. Wanneer ze strategisch worden gebruikt, verbeteren chatbots de klantervaring (CX) en bieden ze meetbare voordelen voor je bedrijf. En door alledaagse, repetitieve taken op zich te nemen, geven bots je werknemers de ruimte om zich te richten op waardevollere gesprekken.
Download de gids en ontdek hoe je:
- een bot ontwerpt die buitengewoon goed is in één taak
- medewerkers motiveert om mee te werken aan het trainen van bots
- resultaten meet voor continue verbetering