Ontdek de nieuwe AI-mogelijkheden in Genesys Cloud

20 augustus 2024 | Frontline Solutions AI Team

Genesys Cloud biedt al geruime tijd innovatieve en krachtige AI-toepassingen die organisaties helpen om de klanttevredenheid te verhogen, de service te verbeteren en/of kosten te verlagen.

Agent Assist / Co-pilot
Sinds 1 juli is Agent Assist beschikbaar in het Nederlands. Met deze toepassing wordt aan het einde van een klantinteractie automatisch een samenvatting gemaakt. Deze samenvatting, of de volledige transcriptie, kan vervolgens worden geëxporteerd naar een externe CRM-applicatie en gekoppeld aan de betreffende klantkaart. Het gebruik van automatische samenvattingen kan de nawerktijd van de agent aanzienlijk verkorten. Bovendien is de samenvatting van de interactie, inclusief de gemaakte afspraken, direct beschikbaar voor de medewerker wanneer de klant opnieuw contact opneemt met uw organisatie.

Frontline Solutions merkt dat veel van onze klanten ervaring willen opdoen met AI. De Agent Assist-toepassing met automatische samenvattingen is een laagdrempelige oplossing die snel geactiveerd kan worden op uw Genesys Cloud-platform. Genesys gebruikt hiervoor een eigen taalmodel (LLM) in een afgesloten omgeving. De transcripties en samenvattingen van interacties worden binnen Genesys zelf verwerkt en verlaten de omgeving niet, zodat security en privacy gewaarborgd blijven.

AI-Tokens
Klanten kunnen eenvoudig gebruikmaken van de AI-toepassingen van Genesys Cloud door de aanschaf van zogeheten AI Experience Tokens. Het gebruik van AI-functionaliteiten is hierdoor niet gebonden aan het type Genesys Cloud-licentie dat een organisatie heeft. Elke kalendermaand ontvangt een organisatie van Genesys een aantal gratis tokens: 250 tokens voor een organisatie met Named users en 350 tokens voor een organisatie met Concurrent users. De tokens kunnen worden gebruikt ongeacht welke AI-toepassing wordt ingezet. Voor het gebruik van bijvoorbeeld Agent Assist worden 25 tokens verrekend per Named seat (of 37 tokens per Concurrent seat). Dit betekent dat je per maand voor 10 agents gratis gebruik kunt maken van automatische samenvattingen. Voor meer informatie over AI Experience Tokens en de verrekening hiervan met het gebruik van AI-toepassingen, zie deze link.

Aan de slag met AI?
Heb je ook interesse om aan de slag te gaan met Agent Assist en automatische samenvattingen, al dan niet via een Proof of Concept? Neem dan contact op met je Frontline Solutions-accountmanager. Deze kan de AI-toepassing toelichten en/of een demo verzorgen. Daarnaast zorgen wij ervoor dat de AI Experience Tokens op het platform worden geactiveerd en helpen wij desgewenst bij de configuratie, zodat je snel je eerste ervaringen met AI kunt opdoen.

Samenvattend
Genesys biedt nu de mogelijkheid om laagdrempelig meer gebruik te maken van AI, wat de efficiëntie en effectiviteit in uw contactcenter verhoogt. Hierdoor is optimalisatie van zowel de klant- als medewerkerervaring binnen handbereik, en kun je de tijd die door AI wordt bespaard inzetten om nog meer waarde toe te voegen bij elke interactie.

Wil je meer leren over deze ontwikkelingen?
Schrijf je dan in voor ons webinar op 12 september, waar we dieper ingaan op de nieuwste AI-innovaties in Genesys Cloud en hoe deze jouw organisatie kunnen versterken. Mis het niet!

Aanmelden webinar 12 september

10 uur: Aanmelden voor het webinar

14.00 uur: Aanmelden voor het webinar