Wat heb je nodig voor de perfecte klantreis?
7 september 2020 | Erik Bouwer - Klantcontact.nl
Stel je eens voor… Al jaren ben je naar volle tevredenheid klant bij een telecomprovider. Binnenkort loopt je abonnement af. Omdat je als vaste klant graag een mooi aanbod wilt, bel je met je mobiele telefoon naar de klantenservice. Hoe verbaasd ben je dan als je de melding hoort: “Houdt je klantnummer bij de hand, zodat we je sneller kunnen helpen”.
Dit bedrijf wéét toch jouw telefoonnummer? En dus wéten ze toch ook al dat je klant bent? Waarom gebruiken ze dit dan niet op de juiste manier, om jou een persoonlijke klantreis te bieden?
Hoe dan wel de perfecte klantreis bieden?
Heel anders zou het klinken als je hoort: “Goedemorgen Judith. Binnenkort loopt je abonnement af en we hebben een mooi verlengingsaanbod voor je. Wil je daar meer over weten? Kies dan optie 1. Heb je een andere vraag? Spreek dan in waar deze over gaat. Eén van onze medewerkers helpt je dan graag verder.”
Het bieden van een perfecte klantreis is niet eenvoudig. Vaak zitten processen en systemen uit het verleden in de weg. Of is onvoldoende inzichtelijk wat de competenties van de diverse medewerkers zijn om zo de perfecte match met de klant te maken. Ook denk je na over wat vanuit de organisatie handig is. Maar hoe ervaart de klant dat?
Om die perfecte reis te bieden – aan je klanten en medewerkers – is een aantal zaken belangrijk. Welke dat zijn, lees je in het interview met Hans Reuver op klantcontact.nl
Gelijk het whitepaper De perfecte klantreis downloaden? Dat kan natuurlijk ook.