Predictive Engagement
Predictive Engagement
Predictive Engagement analyseert het gedrag van bezoekers op websites/mobiele apps.
Hiermee kunnen voorspellingen gedaan worden. Gaat een bezoeker wel/niet een bepaalde uitkomst behalen. Denk aan een product/dienst daadwerkelijk afrekenen in de webshop. Of een quote opvragen. Misschien wel een formulier volledig invullen en verzenden. En een antwoord kunnen vinden op een vraag op de Services pagina, bijvoorbeeld pagina voor Opzeggen.
Wat is het en wat levert het op?
Op basis van action maps wordt de bezoeker benadert als hij/zij binnen een bepaalde bandbreedte de uitkomst niet dreigt te gaan halen. Die benadering kan bijvoorbeeld een live chat zijn met een agent, of een speciale offer aanbieden via een chatbot. Supervisors en agenten kunnen het website gedrag (real-time) zien. De pricing van Predictive Engagement is pay-as-you-go en gaat per event = elke keer als er data van de bezoeker wordt verzamelt.
Predictive Engagement is vooral interessant voor organisaties:
- Met heel veel producten/diensten of met een hoge waarde zoals verzekeringen, witgoed en reizen
- Die hun online conversie/service willen verhogen
- Die toestaan dat er een tracking snippet op hun website draait
Een aantal resultaten die organisaties met Predictive Engagement hebben behaald zijn:
Electrolux:
- Conversie ratio met 89% omhoog,
- AHT 25% omlaag,
- 20% minder calls en e-mails
Ethiopian Airlines:
- 49% meer online sales
- 72% minder zoektijd op website