Predictive Routing
Predictive Routing
Predictive Routing
Met Predictive Routing kun je voor het afhandelen van een interactie voorspellen welke agent de beste uitkomst van te behalen KPI geeft (= highest rank agent). AHT omlaag, FCR omhoog, Omzet omhoog, NPS omhoog (deels via Wrap-Up codes). Andere Custom KPI’s zoals churn en retentie: Beta fase.
Voor wie is het en wat levert het op?
Predictive Routing kan gebruikt worden voor telefonie, email, sms, web message en open message interacties op queue level. Hierbij wodt het scoren van agenten wordt bepaald middels Machine Learning door analyse van > 100 datapunten vanuit:
- Agent profiel data zoals (soft) skills maar ook agent performance
- Conversatie data wel/geen herhaal conversatie
- (Externe) klant data zoals klant profiel en contact historie
Pricing van Predictive Routing is pay-as-you-go en op basis van het aantal afgehandelde interacties.
Predictive Routing is met name geschikt voor organisaties met:
- 000 interacties per jaar of > 50 concurrent seats per queue
- 4 maanden aan data
- Minimaal GC1
Een aantal resultaten die organisaties met Predictive Routing hebben behaald zijn:
Swisscom:
- AHT 3% gedaald
- NPS 5% omhoog
Spaanse organisatie:
- FCR 3% omhoog
- NPS 3% omhoog
- Aantal transfers 1% omlaag