17 trends & risico’s voor de financiële sector

Frontline Solutions

Als organisatie in de financiële sector maakte je in de afgelopen jaren al veel trends en risico’s mee. Ook in de komende jaren komt er veel op je af. Hoe behoud je in al deze ontwikkelingen die goede klantrelaties?

Zoals je zelf ongetwijfeld ook weet, zijn er tientallen ontwikkelingen gaande in de financiële branche. Alles volgt elkaar in een rap tempo op. Dat dit invloed heeft op de klantenservice en de relaties met je klant, kan dan ook bijna niet anders.

 

Lees ook: De financiële sector heeft last van deze 4 service uitdagingen

 

In dit whitepaper nemen we je in hoofdstuk 1 mee in die trends en ontwikkelingen die invloed hebben op alles wat met klantcontact te maken heeft.
Aan de meeste uitdagingen ontkom je als organisatie niet. Daarom is het vooral belangrijk hoe je deze uitdagingen vervolgens aanpakt. Dat lees je in hoofdstuk 2, waarin we de oplossingen bespreken om de goede klantrelatie te behouden.

whitepaper-17-trends-financiele-sector

O.a. deze Trends & Risico’s komen aan bod

    • Versnelde digitalisering
    • Digitalisering sluit mensen uit
    • Risico op cybercrime neemt toe
    • Privacybescherming nog belangrijker
    • Oververhitte woningmarkt
    • Flexibilisering van de arbeidsmarkt
    • Nieuw pensioenstelsel 2027
    • Meer vraag naar producten en diensten
    • Kunstmatige intelligentie en blockchain
    • De opkomst van bigtechs
    • Klimaatdoelstellingen en verduurzaming bepalen de agenda
    • Klimaatveranderingen = risico’s
    • Verloop van personeel
    • Complexe vragen en interacties
    • Klantenbinding

 

Optimale klantcontact center omgeving

Wij helpen organisaties (met transities) naar een optimale klantcontact center omgeving voor tevreden klanten. Veel van bovenstaande onderwerpen zijn dagelijks terugkerende thema’s voor ons. Zo helpen we veel organisaties op veilige wijze met het (her)organiseren van klantcontact processen, verbeteringen in de automatisering en digitalisering van klantinteracties en het succesvol implementeren van de juiste technische oplossingen hiervoor.

Wil je weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Martin
Martin helpt je graag verder
Vragen? Bel +31 882 680 780
X