Workforce management
Hoe rooster ik mijn mensen zo goed mogelijk in?
1) Ik wil mijn bezetting beter laten aansluiten op het werkaanbod over de verschillende contactkanalen
2) Ik wil dat mijn medewerkers zelf invloed hebben op hun rooster en dit ook zelf kunnen regelen
3) Ik wil realtime inzicht of mijn mensen zich houden aan hun rooster (realtime adherence)
4) Ik wil dat mijn medewerkers zelf onderling diensten met elkaar kunnen uitwisselen
5) Ik wil kosten besparen door mijn medewerkers efficiënter in te plannen
6) Ik wil mijn personeelsbehoefte over een langere periode kunnen voorspellen
De oplossing voor Workforce Management
Veel organisaties plannen hun medewerkers in met behulp van Excel. Om het juiste aantal medewerkers op het juiste moment beschikbaar te hebben is Excel niet toereikend en is een workforce management (WFM) oplossing absolute noodzaak. Zeker wanneer er meer dan 20 medewerkers werkzaam zijn in het contact center en je meerdere contactkanalen hebt.
Onze oplossingen ondersteunen het complete WFM proces van:
- voorspellen,
- roosteren en plannen,
- realtime roosteropvolging monitoren
- de afstemming tussen de voorspelling en het daadwerkelijke aanbod (intraday monitoring)
- en de rapportage.
De resultaten? Tevreden klanten en medewerkers, voorspelbaarheid, kostenbesparing en een optimale bereikbaarheid.