Frontline Solutions ondersteunt De Jong Intra Vakanties met forse upgrade klantcontact

Erik Bouwer | Ziptone

Vianen, 30 mei 2024 – Touroperator de Jong Intra Vakanties heeft voor een grootschalige vernieuwing van het klantcontactplatform gekozen voor Genesys Cloud in combinatie met een driejarig implementatie- en supportcontract met Frontline Solutions.

De Jong Intra VakantiesDe Jong Intra Vakanties, actief sinds 1972 en sinds 2014 al elfmaal verkozen tot beste allround reisorganisatie, werkte tot voor kort met een on premise klantcontactplatform van Genesys. Omdat dit end of support was, moest de Jong Intra Vakanties overstappen op een nieuw platform. De reisaanbieder wilde graag verder met de vertrouwde technologieleverancier en grijpt de migratie naar Genesys CX Cloud meteen aan om de klantcontactomgeving grondig te upgraden.

Volgens Bas Oomen, CFO bij de Jong Intra Vakanties en vanuit zijn verantwoordelijkheid voor ICT nauw betrokken bij de implementatie, gaat dat veel verschil opleveren voor de klant en voor de medewerkers die met de klant in contact zijn. Zij krijgen de beschikking over veel betere middelen om de klant efficiënter en beter te bedienen. Voorheen werkten ze met gemiddeld acht verschillende applicaties. Dat wordt nu teruggebracht tot één applicatie waarin de belangrijkste gegevens bij elkaar worden gebracht via API’s.

Oomen: “Anders dan voorheen hebben we gekozen voor een transformatieplan waarbij de frontoffice in de lead is. In een aantal sessies heeft een multidisciplinair team met Frontline Solutions besproken wat de wensen en behoeften zijn vanuit onze klanten en onze operatie, en wat we uiteindelijk willen bereiken.”

Na de migratie zullen de Jong Intra Vakanties en Frontline Solutions stapsgewijs een aantal functionele vernieuwingen doorvoeren. Het gaat daarbij om de integratie van verschillende kanalen zoals social media, chat en e-mail, het aanbrengen van koppelingen met de klantsystemen en het vervangen van de IVR door spraakroutering.

“Een belangrijk voordeel van de migratie is dat we nog gemakkelijker met onze klanten in contact kunnen zijn via hun kanaal van keuze. Daarnaast is ook een voordeel dat onze IT-afdeling veel minder zwaar belast zal worden omdat het technisch beheer voor rekening komt van Frontline en de klantcontactafdeling straks aan het stuur zit als het gaat om functionaliteit,” aldus Oomen.

Ook zal de Jong Intra Vakanties gebruik gaan maken van de nieuwste AI-functionaliteiten zoals geautomatiseerd samenvatten van gesprekken, dialoogondersteuning vanuit de kennisbank en geautomatiseerd uitsturen van klantsurveys. Tevens wordt Frontline Mail Manager in gebruik genomen, waarmee de e-mailafhandeling efficiënter georganiseerd kan worden.

“Wat de Jong Intra vakanties en Frontline Solutions gemeen hebben, is de ambitie om niet per se de grootste, maar wel de beste speler in de branche te willen zijn, waarbij klanten erop kunnen vertrouwen dat alles perfect geregeld is,” aldus Hans Reuver, algemeen directeur Frontline Solutions. “Met Genesys CX Cloud inclusief alle mogelijkheden op het gebied van AI gaat dat zeker lukken.”

Over de Jong Intra Vakanties

De Jong Intra Vakanties is een pakketreisaanbieder van rondreizen, stedentrips, zon- en wintervakanties tot aan verre reizen, met eigen vervoer, bus, trein of het vliegtuig. Wij ontzorgen onze klanten met persoonlijke aandacht, betrouwbaarheid en expertise en zorgen voor gewoon perfect geregelde vakanties. Bij de Jong Intra Vakanties werken circa 80 mensen.

Over Frontline Solutions

In de digitale wereld van vandaag is persoonlijk klantcontact waardevoller dan ooit. Frontline Solutions zet de norm als het gaat om bereikbaarheid en klantgerichtheid in de Benelux-markt. Uitdagingen in klantcontact vertalen we naar schaalbare en flexibele concepten en we bieden succesvolle oplossingen die winstgevend geïmplementeerd worden en beheersbaar zijn. Met circa 35 medewerkers ondersteunen we vanuit Nederland en België onze toonaangevende klanten zoals Enexis, a.s.r. en Drukwerkdeal.nl. https://frontline-solutions.nl

==== ==== ==== ====

Noot voor de pers, niet voor publicatie bestemd

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Hans Reuver, algemeen directeur Frontline Solutions, hans.reuver@frontline.nl of 088 – 2680 780. Of kijk op https://frontline-solutions.nl.