Genesys Cloud product update oktober 2023

2 november 2023 | Leon Driessen

We houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen Genesys Cloud CX. Wij informeren je deze maand graag over een aantal nieuwe functionaliteiten:

  • Uitnodiging voor de GSummit 2023 op 12 december in Amsterdam
  • Multi factor authenticatie
  • Web chat conversatie wissen
  • Alarm notificaties
  • Kennisbank artikelen linken
  • Secundaire statussen per divisie

Heb je vragen over het gebruik van een van deze functies of heb je ondersteuning nodig, aarzel dan niet om contact op te nemen met je vaste contactpersoon bij Frontline Solutions. We staan altijd klaar om je te helpen.Hartelijke groeten,

Team Frontline Solutions

Uitnodiging voor de GSummit van 2023 op 12 december in Theater Amsterdam
Wij zijn trotse sponsor van de GENESYS G-SUMMIT BENELUX & EASTERN EUROPE 2023. Dit vooraanstaande evenement, met als centrale thema “A Bold New Way for Professional CX” vindt plaats op 12 december 2023 in het Theater Amsterdam, in het hart van Amsterdam. De GENESYS G-SUMMIT trekt meer dan 300 Genesys-klanten uit de Benelux- en Oost-Europa. Het biedt een volledige dag van kennisdeling, visionaire keynote-sprekers, verhelderende verhalen van klanten en de mogelijkheid om rechtstreeks in gesprek te gaan met productexperts. Deelnemers krijgen ook de kans om de nieuwste innovaties in de branche te verkennen in de partnerpaviljoen. Het volledige programma wordt in het Engels gepresenteerd. Wij kijken er naar uit je daar te ontmoeten!
Klik hier voor meer informatie en om je aan te melden
Multi factor authenticatie
Genesys Cloud CX biedt nu de optie om Multi-Factor Authenticatie (MFA) toe te passen, wat zorgt voor een extra beveiligingslaag. Voorheen was dit alleen beschikbaar bij het gebruik van Single Sign-On (SSO) integratie. Wanneer MFA is ingeschakeld, kunnen gebruikers ervoor kiezen om het te gebruiken door een QR-code te scannen met een authenticatie-app, zoals Google Authenticator.
Meer informatie over MFA
Web chat conversatie wissen
Er is een nieuwe functie geïntroduceerd waarmee eindgebruikers van webchat nu de mogelijkheid hebben om chatgesprekken te verwijderen. Dit is vooral handig in situaties waarin chats worden gevoerd vanaf een gedeeld systeem en vertrouwelijke informatie niet beschikbaar mag blijven voor andere systeemgebruikers. Na activering wordt er een prullenbakpictogram weergegeven waarmee gebruikers chats kunnen wissen.
Klik hier voor meer informatie Web chat configuratie
Alarm notificaties
Bij het instellen van alarmen is het nu mogelijk om gebruikers via hun Genesys Cloud CX-interface op de hoogte te stellen wanneer het alarm wordt geactiveerd. Gebruikers ontvangen een melding dat het alarm actief is geworden. Dit kan bijvoorbeeld worden toegepast om medewerkers te waarschuwen dat er te veel wachtenden zijn in een bepaalde wachtrij, zodat ze zich beschikbaar kunnen stellen voor die specifieke wachtrij.
Klik hier voor meer informatie over Alarmeren
Kennisbank artikelen linken
Kennisbankartikelen kunnen nu hyperlinks bevatten naar andere artikelen. Deze functie maakt het bijvoorbeeld mogelijk om meerdere statische artikelen te koppelen aan dynamische artikelen die regelmatig worden bijgewerkt. Hierdoor hoeft alleen het dynamische artikel te worden aangepast wanneer er wijzigingen plaatsvinden.
Lees hier meer over Kennisbank configuratie
Secundaire statussen per divisie
Nu is het mogelijk om divisie-specifieke secundaire statussen beschikbaar te stellen. Bij het creëren van nieuwe secundaire statussen kan worden aangegeven voor welke divisie ze bedoeld zijn. Alleen gebruikers met de juiste divisiebevoegdheden hebben de mogelijkheid om deze statussen te selecteren. Dit biedt de optie om statussen te maken die specifiek zijn voor bepaalde divisies.
Secundaire status configuratie