Genesys Cloud Product Update september 2023

29 september 2023 | Leon Driessen

We houden onze klanten graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen Genesys Cloud CX. Wij informeren je deze maand  over een aantal nieuwe functionaliteiten:

  • Automatisch afsluiten open interacties
  • Geautomatiseerde acties (triggers)
  • Alarmen op basis van Work Teams
  • Knowledge portal breder beschikbaar
  • Aangepaste wachtmuziek

Heb je vragen over het gebruik van een van deze functies of heb je ondersteuning nodig, aarzel dan niet om contact op te nemen met je vaste contactpersoon bij Frontline Solutions. We staan altijd klaar om je te helpen.

Hartelijke groeten,

Team Frontline Solutions

 

Automatisch afsluiten open interacties
Beheerders hebben nu de mogelijkheid om interacties te beëindigen die in nawerktijd zijn blijven staan, zelfs wanneer de medewerker is uitgelogd. Deze functionaliteit biedt het voordeel dat nawerktijd-rapportages niet negatief worden beïnvloed wanneer uitgelogde medewerkers nog interacties in deze status hebben.

 

Meer informatie over afsluiten interacties

 

Geautomatiseerde acties (triggers)
Genesys heeft onlangs een nieuwe functionaliteit geïntroduceerd waarmee je acties kunt automatiseren op basis van specifieke gebeurtenissen. Wanneer de triggerparameters worden geactiveerd, kan dit leiden tot het starten van een workflow in Architect, die op zijn beurt één of meerdere specifieke acties kan uitvoeren. Stel je bijvoorbeeld voor dat je automatisch een klanttevredenheidsformulier wilt versturen wanneer een bepaalde wrap-upcode wordt geselecteerd. Deze nieuwe mogelijkheid maakt dit soort automatisering eenvoudig en efficiënt.

 

Klik hier voor meer informatie over Triggers

 

Alarmen op basis van Work Teams
Er is een nieuwe alarmeringsoptie toegevoegd waarmee je alarmen kunt instellen op basis van Work Teams. Dit biedt een flexibele manier om KPI’s te bewaken. Work Teams worden gebruikt wanneer je wilt rapporteren over een groep medewerkers die niet noodzakelijkerwijs in dezelfde wachtrijen werken.

 

Klik hier voor meer informatie over Alarmeren

 

Knowledge portal breder beschikbaar
Het Knowledge Portal, voorheen bekend als het Support Center, waarmee organisaties hun kennisbank online kunnen publiceren op hun website, is nu toegankelijk voor een breder publiek. Voorheen was het nodig om de Digital Engine Bot Flow te activeren, maar nu is het Knowledge Portal beschikbaar voor alle organisaties met een Genesys Cloud CX2 of CX3-licentie, evenals voor organisaties met de Digital Add-on-licentie.

 

Lees hier meer over WhatsApp onboarding

 

Aangepaste wachtmuziek
Je hebt nu de mogelijkheid om de wachtmuziek aan te passen wanneer een beller in de wacht wordt gezet door een medewerker. Deze aanpassing kan specifiek per wachtrij worden geconfigureerd.

 

Meer over wachtmuziek aanpassen