Zorg kan altijd slimmer, beter en vriendelijker
Erik Bouwer | Ziptone
Bij Equipe Zorgbedrijven, een toonaangevende aanbieder van gespecialiseerde medische zorg in Nederland, draait alles om kwaliteit, meetbare kwaliteit. En dat was een belangrijke reden bij de keuze voor Genesys Cloud als het nieuwe klantcontactplatform. Deze strategische overstap markeert een nieuwe mijlpaal in de digitale transformatie van Equipe Zorgbedrijven, waarmee zij hun klantenservice naar een hoger niveau tillen. De implementatie werd begeleid door Frontline Solutions, specialist in het optimaliseren van klantcontactomgevingen.
Een All-in-One Cloud Platform: naadloze service en efficiëntie
Genesys Cloud is een toonaangevend all-in-one cloud platform dat bedrijven in staat stelt om klantinteracties eenvoudig te beheren via diverse kanalen, waaronder telefonie, e-mail, chat en social media. Met deze oplossing zet Equipe Zorgbedrijven een grote stap vooruit in het verbeteren van de patiëntervaring door snelle, persoonlijke en efficiënte communicatie mogelijk te maken. Dankzij de implementatie worden zowel het centrale Informatiecentrum als alle aangesloten klinieken voorzien van een omnichannel klantcontactomgeving. Door deze kanalen en locaties te centraliseren in één platform kan een aanzienlijke operationele verbetering gerealiseerd worden: Medewerkers hebben nu inzicht in de volledige klantreis en klantcontacten kunnen nu ‘geblend’ afgehandeld worden.
Een ander onderdeel van de implementatie is de inzet van Genesys Workforce Engagement Management (WEM). Deze geavanceerde tool stelt Equipe Zorgbedrijven in staat om:
- Efficiëntere personeelsplanning te realiseren met behulp van AI-gestuurde voorspellingen.
- Medewerkersbetrokkenheid te vergroten door geautomatiseerde kwaliteitsbeheer en realtime coaching.
- Kwaliteit en consistentie te waarborgen in alle klantinteracties.
Met Genesys WEM kan Equipe Zorgbedrijven niet alleen hun interne processen optimaliseren, maar ook bijdragen aan een betere balans tussen werkdruk en medewerkerstevredenheid.
In lijn met hun vooruitstrevende visie gaat Equipe Zorgbedrijven gebruik maken van de uitgebreide AI-mogelijkheden van Genesys. Een van de meest opvallende toevoegingen waarmee beide partijen van start gaan is een AI-gedreven digitale assistent die medewerkers in real-time kan ondersteunen met:
- Relevante informatie tijdens gesprekken.
- Automatische samenvattingen en next-best-action-suggesties.
- Een verhoogde focus op persoonlijke en efficiënte patiëntbegeleiding.
Hierdoor wordt niet alleen de kwaliteit van de service verbeterd, maar ook de werkdruk van medewerkers verminderd.
Frontline Solutions: SPOC-functie met deskundige begeleiding bij implementatie
De succesvolle implementatie van Genesys Cloud is mede te danken aan de expertise van Frontline Solutions. Het team begeleidde Equipe Zorgbedrijven stap voor stap bij de overgang naar het nieuwe platform. Hierbij werd niet alleen aandacht besteed aan de technologische kant, maar ook aan training en adoptie door medewerkers. Frontline Solutions is ook de SPOC voor de levering van white label telefonie trunks en van vaste & mobiele toestellen die gebruikt worden op de diverse klinieken van Equipe Zorgbedrijven.
“De samenwerking met Frontline Solutions heeft ons geholpen om deze transformatie soepel te laten verlopen,” aldus Eric Kluitenberg, manager Informatiecentrum, Equipe Zorgbedrijven. “Dankzij hun grondige aanpak kunnen wij onze patiënten en cliënten een betere ervaring bieden, vandaag én in de toekomst.”
Over Equipe Zorgbedrijven
Equipe Zorgbedrijven is een landelijke zorgaanbieder en overkoepelende organisatie voor Velthuis kliniek en Xpert Clinics. Deze groep focusklinieken is onder andere gespecialiseerd in plastische chirurgie, dermatologie, oogzorg, proctologie, orthopedie en hand- en polschirurgie. Het bedrijf is gericht op hoogwaardige patiëntenzorg en continue innovatie.
Over Frontline Solutions
Frontline Solutions is expert in klantcontactoplossingen en gespecialiseerd in de implementatie van Genesys Cloud-oplossingen. Met een focus op innovatie en maatwerk helpt Frontline Solutions bedrijven om hun klantenservice te transformeren en te excelleren in klantbeleving. Wij zorgen dat klantcontact werkt!
Voor meer informatie:
Peter Brouwer, Accountmanager Frontline Solutions
telefoonnummer: +31655115626
e-mailadres: peter.brouwer@frontline.nl