Thuiswerken
Hoe kan ik mijn klantenservice medewerkers vanuit huis laten werken?
1) Ik wil dat mijn medewerkers overal vandaan kunnen werken
2) Ik wil mijn medewerkers flexibiliteit bieden in de keuze van hun device
3) Ik wil geen technisch gedoe
4) Ik wil maatschappelijk verantwoord ondernemen en daarbij passen minder vaste toestellen
5) Ik wil mijn mensen minder laten reizen
6) Ik wil mijn dienstverlening verbeteren door bijvoorbeeld ruimere openingstijden te kunnen hanteren
7) Ik wil sneller kunnen opschalen door de inzet van flexibele thuiswerkers
Oplossing
Als organisatie wil je je klanten optimaal bedienen. Hiervoor is het noodzakelijk dat je flexibel kunt inspelen op de actualiteit en je personele bezetting.
Het realiseren van thuiswerkmogelijkheden vergroot de flexibiliteit doordat mensen niet meer gebonden zijn aan een kantoorlocatie. Het is mogelijk om overal vandaan te werken. Hierdoor kan je sneller medewerkers opschalen en draagt het bij aan een hogere medewerkerstevredenheid en het vinden en behouden van personeel.
Daarnaast zijn minder hoeven reizen én de besparing op vaste toestellen grote voordelen voor het milieu.
Technieken als bijvoorbeeld WebRTC maken het thuiswerken zeer eenvoudig zonder technisch gedoe. Het enige wat je nodig hebt, is een internetaansluiting en een browser.
Thuiswerken voor klantcontact medewerkers brengt uitdagingen met zich mee. Welke slimme oplossingen zijn er en wat zijn de voordelen? Lees alles daarover op onderstaande pagina.