De Jong Intra Vakanties vernieuwt klantcontactplatform met ondersteuning van Frontline Solutions

30 mei 2024 | Frontline Solutions

Vianen, 28 mei 2024 – Touroperator De Jong Intra Vakanties heeft een belangrijke stap gezet in de modernisering van haar klantcontactplatform. In samenwerking met Frontline Solutions is gekozen voor een overstap naar Genesys Cloud, ondersteund door een driejarig implementatie- en supportcontract. Dit besluit komt nadat het bestaande on-premise platform van Genesys end of support is geraakt.

De upgrade naar Genesys Cloud betekent een integratie van diverse communicatiekanalen, zoals social media, chat en e-mail, binnen één applicatie. Voorheen gebruikten de medewerkers gemiddeld acht verschillende applicaties, wat nu wordt teruggebracht tot één systeem waarin gegevens via API’s worden samengebracht. Deze verandering verhoogt de efficiëntie en verbetert de klantbediening aanzienlijk.

Bas Oomen, CFO van De Jong Intra Vakanties en verantwoordelijk voor de ICT-implementatie, benadrukt de voordelen voor zowel klanten als medewerkers: “De migratie biedt veel betere middelen om onze klanten efficiënter en beter te bedienen. Het transformatieplan, waarbij de frontoffice in de lead is, weerspiegelt onze focus op klantgerichte innovatie.”

Na de migratie zullen stapsgewijs verschillende functionele vernieuwingen worden doorgevoerd, zoals de integratie van communicatiekanalen en de vervanging van de IVR door spraakroutering. Bovendien worden AI-functionaliteiten geïmplementeerd, waaronder geautomatiseerde samenvattingen van gesprekken en klanttevredenheidsonderzoeken.

https://frontline-solutions.nl/klantcases/frontline-solutions-ondersteunt-de-jong-intra-vakanties-met-forse-upgrade-klantcontact/